Problem z przełączaniem z benzyny na gaz po zimnej nocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jabiel
    Classic
    • 2010
    • 24

    Problem z przełączaniem z benzyny na gaz po zimnej nocy

    Zamieszczone przez ajoter
    pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
    pewny sprzedawca http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...536984322.html zamawiałem u niego olej, przesyłka była wysłana w tym samym dniu co złożone zamówienie, towar zgodny z zamówieniem.
    Masz forumowych sprzedawców...a kombinujesz :wink:
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Problem z przełączaniem z benzyny na gaz po zimnej nocy

    Posiadam instalację BRC sequent 24 i mam taki problem, że po zimnej nocy w czasie przełączania się na gaz auto mi gaśnie, jak przełącze na benzynę i po jakimś czasie znowu na gaz to jest wszystko w porządku. Problem ten występuję tylko z rana, jak już się przałączy to w ciągu dnia nie ma problemu. Problem ten występuje tylko jak temperatury na zewnątrz są około zera i poniżej. Macie jakiś pomysł co to może być?

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      aronus, gazownika miałem krótko ale z tego co się orientuję to możesz wgrać soft zimowy.Ustawiana jest wyższa temp przy której przełącza się na lpg i nie powoduje szarpania czy gaśnięcia.
      Imo u Ciebie jest właśnie ten problem bo jak piszesz:
      Zamieszczone przez aronus
      jak przełącze na benzynę i po jakimś czasie znowu na gaz to jest wszystko w porządku

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez cysterniarz
        aronus, gazownika miałem krótko ale z tego co się orientuję to możesz wgrać soft zimowy.Ustawiana jest wyższa temp przy której przełącza się na lpg i nie powoduje szarpania czy gaśnięcia.
        Imo u Ciebie jest właśnie ten problem bo jak piszesz:
        Zamieszczone przez aronus
        jak przełącze na benzynę i po jakimś czasie znowu na gaz to jest wszystko w porządku
        Możesz mieć rację, bo mam ten problem od trzech lat, czyli od kiedy kupiłem auto i jak na razie żaden gazownik nie umie sobie z tym poradzić :evil: Już tak przy około 3 stopniach po nocy jak się porządnie wychłodzi jak auto przechodzi z benzyny na gaz to jest szarpnięcie.

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          sprawdź wtryskiwacze gazu czy nie są już zużyte taki sam miałem objaw że gdy jest ciepło to oki zimno występowało szarpanie dopóki się nie rozgrzał silnik a tu również dochodziło źle ustawione cisnienie wtrysku gazu

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez krisoctav
            sprawdź wtryskiwacze gazu czy nie są już zużyte taki sam miałem objaw że gdy jest ciepło to oki zimno występowało szarpanie dopóki się nie rozgrzał silnik a tu również dochodziło źle ustawione cisnienie wtrysku gazu
            U mnie nie szarpie cały czas tylko w momencie przejścia z benzyny na gaz jak jest powiedzmy około 3 stopnie na zewnątrz. To jest tak jakby "kluchę" jakaś przepalił, a potem jest OK. Jak jest poniżej zera to dziad nawet potrafi zgasnać. Występuje to tylko i wyłącznie jak auto stoi ładnych parę godzin.

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              może źle napisałem ale zrób tak jeśli masz dostęp do kompa ustaw przełączanie gazu na 30 stopni wtedy jak jest zimny to pierwsze przejście jest wyznacznikiem stanu wtrysków bo teoretycznie w takiej temp nie powinny sprawiać problemów.
              Jeśli będzie szarpnięcie to ustaw sobie później na powiedzmy 70 stopni i znowu zacznij od zimnego silnika i zobacz jaki będzie efekt jeśli na tak ustawionej temp będzie normalnie bez szarpanie tzn że wtryski są już zużyte i przy niskiej temp się zaklejają a jak się silnik rozgrzeje to w miarę już działają
              jeśli nie masz możliwości podłączenia kompa to uruchom na samej PB i jak na konsoli wskazówka dojdzie do 70 stopni włącz gaz

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez krisoctav
                może źle napisałem ale zrób tak jeśli masz dostęp do kompa ustaw przełączanie gazu na 30 stopni wtedy jak jest zimny to pierwsze przejście jest wyznacznikiem stanu wtrysków bo teoretycznie w takiej temp nie powinny sprawiać problemów.
                Jeśli będzie szarpnięcie to ustaw sobie później na powiedzmy 70 stopni i znowu zacznij od zimnego silnika i zobacz jaki będzie efekt jeśli na tak ustawionej temp będzie normalnie bez szarpanie tzn że wtryski są już zużyte i przy niskiej temp się zaklejają a jak się silnik rozgrzeje to w miarę już działają
                jeśli nie masz możliwości podłączenia kompa to uruchom na samej PB i jak na konsoli wskazówka dojdzie do 70 stopni włącz gaz
                Dzięki tak zrobię A tak przy okazji ile mniej wiecej kilometrów wytrzymują wtryski oraz jaki jest koszt ich wymiany?

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  wymiana to żadna filozofia tylko kalibracja trochę zabawy w wtryski to sprawdź jaki masz model zamontowany i allegro wymienia się komplet pewnie gazownik jak mu kupisz to wymieni i skalibruje coś za około 100 pln a jeśli na razie ci odpowiada to przełączanie to możesz pokombinować z temp i jeździć dalej ale idzie zima więc chyba nie warto dłuższy czas przełączania to żaden zysk tylko marnowanie paliwa ot tyle

                  Komentarz

                  • aronus
                    Rider
                    • 2008
                    • 643
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Sprawdziłem i po zimnej nocy pierwsze przełączenie jest trudne niezależnie od tego do jakiej temperatury nagrzeję silnik. Dzisiaj dzwoniłem do gazownika i faktycznie obstawia zabrudzone wtryskiwacze także jadę do niego na czyszczenie wtrysków bo ma jakąś specjalną maszynę.

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Takie szarpanie to wina wtrysków, nie namawiam Cię tutaj na ich wymianę (to zostaw sobie na sam koniec), ale to zależy jakie dokładnie masz. Przy pierwszym przełączeniu niektóre wtryski muszą się "wyrwać z lepkiego błota", jakie pozostawia LPG, dlatego też przy pierwszym przełączaniu masz taki efekt, a później nie. Latem tego nie zauważasz, bo tutaj kluczowa jest niska temperatura, która powoduje, że wtryski są zlepione. Czasami pomaga w takim przypadku zastosowanie listy podgrzewającej. Czyli po uruchomieniu silnika na PB,wtryski są podgrzewane i jak dochodzi już do przełączenia to wtryski są rozgrzane i nie ma efektu szarpania. A jak nie to ostatecznie wymiana na Hany na przykład
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        aronus, a czy w twojej instalacji LPG jest opcja "podgrzewania" wtryskiwaczy ??

                        Komentarz

                        • aronus
                          Rider
                          • 2008
                          • 643
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez yunior81
                          aronus, a czy w twojej instalacji LPG jest opcja "podgrzewania" wtryskiwaczy ??
                          Czy mam opcję podgrzewania wtryskiwaczy to nie wiem. Na razie pojadę do gazownika na czyszczenie wtryskiwaczy bo ma jakiwś specjalne urządzenie do ich plukania. Jak to nie pomoże to faktycznie zostanie wymina wtryskiwaczy, tylko, że oprócz tego utrudnionego porannego przełączanie w mrozie autko chodzie na gazie pierwsza klasa inna rzecz że te wtryskiwacze maja przejechane 135 tys. klilometrów.
                          Pytanie ile kosztują cztery nowe wtryskiwacze?

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A jakie masz wtryski ?? Od najdroższych do najtańszych wyglada to mniej wiecej tak : Keihin ( ok 400 /szt. ) - Med ( ok 800 ) - Hana ( ok 410 zł ) - Matrix ( ? ) - Valtek ( ? ) itd.

                            Komentarz

                            • aronus
                              Rider
                              • 2008
                              • 643
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez yunior81
                              A jakie masz wtryski ?? Od najdroższych do najtańszych wyglada to mniej wiecej tak : Keihin ( ok 400 /szt. ) - Med ( ok 800 ) - Hana ( ok 410 zł ) - Matrix ( ? ) - Valtek ( ? ) itd.
                              W sumie to nie wiem jakie mam wtryski, ale z tego co widzę to jakby nie patrzeć to cztery wtryski to 1600 z :shock: Znaczy się czyszczenie wtryków musi wystarczyć.

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez aronus
                                Zamieszczone przez yunior81
                                A jakie masz wtryski ?? Od najdroższych do najtańszych wyglada to mniej wiecej tak : Keihin ( ok 400 /szt. ) - Med ( ok 800 ) - Hana ( ok 410 zł ) - Matrix ( ? ) - Valtek ( ? ) itd.
                                W sumie to nie wiem jakie mam wtryski, ale z tego co widzę to jakby nie patrzeć to cztery wtryski to 1600 z :shock: Znaczy się czyszczenie wtryków musi wystarczyć.
                                Chyba nie myślisz ładować Keihinów? :diabelski_usmiech
                                Jak będziesz musiał zmieniać to bierz Hany (czerwone: pojemności silnika 1.3 - 2.0, 35-40KM/cyl.) i będziesz zadowolony. Relacja ceny do jakości jest znakomita. A Keihiny, cóż - w sumie kto bogatemu zabroni , za 4 Hany kupujesz 1 Keihina, więc nie wiem czy kalkuluje Ci się wydać grubo ponad 1000 zeta z 4 wtryskiwacze. Propozycji Keihinów nie traktuj tutaj poważnie , bo zostały one wymienione w kontekście ciekawostki i się nimi po prostu nie przejmuj .
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                  Zamieszczone przez aronus
                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  A jakie masz wtryski ?? Od najdroższych do najtańszych wyglada to mniej wiecej tak : Keihin ( ok 400 /szt. ) - Med ( ok 800 ) - Hana ( ok 410 zł ) - Matrix ( ? ) - Valtek ( ? ) itd.
                                  W sumie to nie wiem jakie mam wtryski, ale z tego co widzę to jakby nie patrzeć to cztery wtryski to 1600 z :shock: Znaczy się czyszczenie wtryków musi wystarczyć.
                                  Chyba nie myślisz ładować Keihinów? :diabelski_usmiech
                                  Jak będziesz musiał zmieniać to bierz Hany (czerwone: pojemności silnika 1.3 - 2.0, 35-40KM/cyl.) i będziesz zadowolony. Relacja ceny do jakości jest znakomita. A Keihiny, cóż - w sumie kto bogatemu zabroni , za 4 Hany kupujesz 1 Keihina, więc nie wiem czy kalkuluje Ci się wydać grubo ponad 1000 zeta z 4 wtryskiwacze. Propozycji Keihinów nie traktuj tutaj poważnie , bo zostały one wymienione w kontekście ciekawostki i się nimi po prostu nie przejmuj .
                                  To żeś mnie uspokoił, bo sprawdziłem cenę tych wtrysków Hana

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez aronus
                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    Zamieszczone przez aronus
                                    Zamieszczone przez yunior81
                                    A jakie masz wtryski ?? Od najdroższych do najtańszych wyglada to mniej wiecej tak : Keihin ( ok 400 /szt. ) - Med ( ok 800 ) - Hana ( ok 410 zł ) - Matrix ( ? ) - Valtek ( ? ) itd.
                                    W sumie to nie wiem jakie mam wtryski, ale z tego co widzę to jakby nie patrzeć to cztery wtryski to 1600 z :shock: Znaczy się czyszczenie wtryków musi wystarczyć.
                                    Chyba nie myślisz ładować Keihinów? :diabelski_usmiech
                                    Jak będziesz musiał zmieniać to bierz Hany (czerwone: pojemności silnika 1.3 - 2.0, 35-40KM/cyl.) i będziesz zadowolony. Relacja ceny do jakości jest znakomita. A Keihiny, cóż - w sumie kto bogatemu zabroni , za 4 Hany kupujesz 1 Keihina, więc nie wiem czy kalkuluje Ci się wydać grubo ponad 1000 zeta z 4 wtryskiwacze. Propozycji Keihinów nie traktuj tutaj poważnie , bo zostały one wymienione w kontekście ciekawostki i się nimi po prostu nie przejmuj .
                                    To żeś mnie uspokoił, bo sprawdziłem cenę tych wtrysków Hana
                                    Przy przebiegu, który podałeś mogą się już cuda dziać z wtryskami. Wymień na nowe i nie zajmuj się czyszczeniami itp, bo za to też zapłacisz, a efekt może być inny od oczekiwanego.
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • cezaryaksum
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 126

                                      #19
                                      Zamieszczone przez aronus
                                      wtryskiwacze maja przejechane 135 tys. klilometrów.
                                      Pytanie ile kosztują cztery nowe wtryskiwacze?
                                      U mnie padły po 45 tyś. tzn auto prychało i szarpało. Po wymianie całej listwy (na gwarancji oczywiście) gasło co drugie skrzyżowanie ale to była kwestia ustawień jak się okazało. Przy 120 tys delikatne szarpanie na dwójce się pojawiło. Jako że kończyła się gwarancja jeszcze raz mi wymienili listwę, co dużej poprawy nie dało. W sumie nie przeszkadza mi to w jeżdzię więc dobijam do 135 tys i mają poustawiać kompem plus wymiana świec pewnie :roll: Ogólnie wtryski jak 100 kkm wytrzymają to dobry wynik wg ASO :diabelski_usmiech
                                      aha w ASO za nowe wtryski z wymianą krzyczą chyba nawet z 8 stówek z tego co zasłyszałem :shock:
                                      pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Jeżeli ASO krzyczy 800 zł za nowe wtryskiwacze MED z montażem to uwierz mi ze nie jest to jakaś duża kwota.

                                        Komentarz

                                        • aronus
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 643
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Panowie, to mieliście rację z tymi wtryskiwaczami. Okazało się, że jeden był całkiem padnięty, a reszta został umyta na jakiejś specjalnej maszynie i teraz autko przełącza się na gaz w sposób nie zauważalny Całkowity koszt wymiany wtryskiwacza to 270 zł + 90 zł za mycie pozostałych trzech wtryskiwaczy.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...